Liljeborgfondens formand: Vi går styrket og med mere viden ind i ny strategiperiode

Liljeborgfonden har netop lagt sidste hånd på en ny strategi frem til 2030. Fonden, der er stiftet af Pandora-milliardæren Winnie Liljeborg, udvider aldersspektret af udsatte børn og unge, som kan få hjælp. Forventningen er, at fondens uddelinger femdobles i forhold til niveauet de seneste år, og samtidig droppes de to årlige ansøgningsfrister.

”Den net­op af­slut­te­de stra­te­gi­pe­ri­o­de har væ­ret brugt på at ska­be et stærkt fremad­ret­tet fun­da­ment," si­ger for­man­den for Lil­je­borg­fon­den Mar­tin Høy­er-Han­sen. Han har væ­ret for­mand si­den fon­dens stif­tel­se for seks år si­den og er klar til en ny fi­re­årig periode.

Det er svært, græn­sen­de til det umu­li­ge, at næv­ne Lil­je­borg­fon­den uden at ret­te fo­kus på den per­son, fon­den har navn ef­ter, Win­nie Lil­je­borg – og uden at om­ta­le det ver­den­skend­te smyk­ke­brand Pandora.

Så selv­om det­te er et in­ter­view med be­sty­rel­ses­for­man­den i Lil­je­borg­fon­den Mar­tin Høy­er-Han­sen, er vi nødt til at star­te med Win­nie Lil­je­borg og smyk­ke­virk­som­he­den Pandora.

I star­ten af fe­bru­ar er det seks år si­den, at Win­nie Lil­je­borg stif­te­de den al­men­nyt­ti­ge er­hvervs­dri­ven­de fond med mid­ler, der stam­mer fra Pan­dora – virk­som­he­den, som hun i 1982 star­te­de sam­men med sin da­væ­ren­de mand Per Enevoldsen.

60 pro­cent af Pan­dora blev solgt i 2008 til ka­pi­tal­fon­den Ax­cel for et mil­li­ard­be­løb, og si­den er den børsno­te­re­de virk­som­hed bid for bid ble­vet af­hæn­det med det re­sul­tat, at beg­ge stif­te­re har kun­net ta­ge en mil­li­ard­for­mue med sig. I 2012 trak Win­nie Lil­je­borg sig en­de­gyl­digt ud af Pandora.

Win­nie Lil­je­borg har selv be­skre­vet, hvor­dan hun vok­se­de op med en mor, der ”kom fra me­get små kår”. Der­for er hen­des filan­tro­pi­ske vir­ke i al­min­de­lig­hed og stif­tel­sen af Lil­je­borg­fon­den i sær­de­les­hed sket ud fra øn­sket om at hjæl­pe børn og mødre, der be­fin­der sig i svæ­re situationer.

An­dre af Win­nie Lil­je­borgs pen­ge er brugt på det ny­e­ste af Dan­marks fem Ju­le­mær­ke­hjem, der åb­ne­de i Roskil­de i 2018. Win­nie Lil­je­borg og Lil­je­borg-kon­cer­nen ik­ke ba­re fi­nan­si­e­re­de op­fø­rel­sen af Ju­le­mær­ke­hjem­met Lil­je­borg, men gav og­så cir­ka 100 mil­li­o­ner kro­ner til Ju­le­mær­ke­fon­dens drift af hjem­met i fem år.

Vil understrege tilhørsforhold til Roskilde

Mar­tin Høy­er-Han­sen er en cen­tral ak­tør i og om­kring Win­nie Lil­je­borgs for­ret­nings­mæs­si­ge og al­men­nyt­ti­ge ak­ti­vi­te­ter. Ud over at sid­de for bor­den­den i Lil­je­borg­fon­den, hvor Win­nie Lil­je­borg er næst­for­mand og ik­ke på valg før om 19 år, er han blandt an­det og­så for­mand for Lil­je­borg Ak­tie­sel­skab, og ind­til for ny­lig var han ad­mi­ni­stre­ren­de di­rek­tør i fa­mi­lie­kon­to­ret, North-East Fa­mily Office.

Mar­tin Høy­er-Han­sens blå bog
  • Al­der: 50 år (født 2. de­cem­ber 1973)
  • Ud­dan­net: Statsau­to­ri­se­ret re­visor, Ma­ster of Tax, CBS
  • For­mand for Lil­je­borg­fon­den og Lil­je­borg Aktieselskab
  • Be­sty­rel­ses­med­lem i bl.a. fon­den Roskil­de Festi­val, Ju­le­mær­ke­fon­den, Ec­ca Fa­mily Fo­un­da­tion, North-East Fa­mily Of­fi­ce ApS, Se­ven Cle­an Seas, Ale­ta A/S og He­mon­to A/S
  • Tid­li­ge­re ad­mi­ni­stre­ren­de di­rek­tør, North-East Fa­mily Office

I an­led­ning af, at fon­den net­op har fær­dig­gjort dens stra­te­gi for pe­ri­o­den 2024-2030 – en stra­te­gi, der for­melt får be­sty­rel­sens blå stem­pel på et mø­de den 29. fe­bru­ar – har Mar­tin Høy­er-Han­sen ind­vil­get i at for­tæl­le Fun­dats om, hvad fon­den har lært af de før­ste seks år, og ik­ke mindst hvad der kom­mer til at ske frem mod 2030.

”Win­nie Lil­je­borg har, fra fon­dens be­gyn­del­se for seks år si­den, øn­sket at ska­be en fond, som er en ud­strakt hånd til ud­sat­te børn og un­ge samt børn og mødre, og som over tid vil bi­dra­ge til al­men­nyt­ti­ge og kul­tu­rel­le for­hold i Roskil­de og om­egn,” si­ger for­man­den for Lil­je­borg­fon­den si­den dens start.

Den nye ret­tes­nor for fon­den af­lø­ser dens før­ste stra­te­gi, som var for åre­ne 2020 til og med 2023.

”Den net­op af­slut­te­de stra­te­gi­pe­ri­o­de har væ­ret brugt på at ska­be et stærkt fremad­ret­tet fun­da­ment. Der er blandt an­det brugt tid på at etab­le­re hjem­mesi­de, op­byg­ge or­ga­ni­sa­tio­nen, læg­ge stra­te­gi for in­ve­ste­rin­ger og en ræk­ke an­dre ting, som ik­ke nød­ven­dig­vis har væ­ret ret­tet mod part­ner­ska­ber og ud­de­lin­ger. I den for­bin­del­se er ar­bej­det med at etab­le­re fon­den fast i Ved­del­ev uden for Roskil­de i fuld gang. Flyt­nin­gen fra Sva­ne­møl­le­vej på Øster­bro i Kø­ben­havn, hvor fon­den har bo­et sam­men med Win­nie Lil­je­borgs fa­mi­lie­kon­tor, til Ved­del­ev sker i star­ten af fe­bru­ar på fon­dens seksårs fød­sels­dag. Der­med vil vi ger­ne un­der­stre­ge fon­dens til­hørs­for­hold til Roskil­de,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

Dækker hele barnets aldersspektrum

Den nu af­slut­te­de stra­te­gi­pe­ri­o­de tog ud­gangs­punkt i fon­dens tre ud­de­lings­mæs­si­ge må­l­grup­per: ’Ud­sat­te børn og un­ge’, ’sår­ba­re mødre og børn’ og ’Roskil­de og om­egn’. In­den for om­rå­det ud­sat­te børn og un­ge pri­o­ri­te­re­de Lil­je­borg­fon­den tid­li­ge ind­sat­ser for ud­sat­te 7-14-åri­ge børn, som va­rigt kan æn­dre bør­ne­nes livsvil­kår og for­hin­dre, at mi­striv­sel ud­vik­ler sig til me­re kom­plek­se so­ci­a­le udfordringer.

’Sår­ba­re mødre og børn’ var i stra­te­gi­en de­fi­ne­ret som en pri­o­ri­te­ret ind­sats ret­tet mod mødre med små børn i al­de­ren nul til tre år, der står i en mid­ler­ti­dig svær livssituation.

Og i for­hold til Roskil­de-om­rå­det, som Win­nie Lil­je­borgs hjer­te ban­ker sær­ligt for, og hvor hun bor, pri­o­ri­te­re­de fon­den ’al­men­nyt­ti­ge og kul­tu­rel­le pro­jek­ter til gavn for bor­ge­re i Roskil­de’ med ’sær­ligt fo­kus på at ud­vik­le ram­mer i Roskil­de og omegn’.

Over­ord­net går vi styr­ket og med me­re vi­den ind i den nye pe­ri­o­de, for­di vi har lært en ræk­ke ting af den fo­re­gå­en­de strategiperiode

Mar­tin Høy­er-Han­sen – Be­sty­rel­ses­for­mand, Liljeborgfonden

Mar­tin Høy­er-Han­sen un­der­stre­ger, at den nye stra­te­gi for pe­ri­o­den 2024-2030 er tro mod fon­dens fun­dats så vel som målgrupper.

”Den ad­skil­ler sig ik­ke me­get fra den for­ri­ge pe­ri­o­de. Men vo­res ind­sat­ser bli­ver for­stær­ket, for­di vi får fle­re res­sour­cer og der­med kan ska­be fle­re part­ner­ska­ber. Over­ord­net går vi styr­ket og med me­re vi­den ind i den nye pe­ri­o­de, for­di vi har lært en ræk­ke ting af den fo­re­gå­en­de stra­te­gi­pe­ri­o­de. Vi er sta­dig fo­ku­se­ret på at ind­gå part­ner­ska­ber med or­ga­ni­sa­tio­ner, der vil væ­re en hånd i ryg­gen på sår­ba­re fa­mi­li­er, sær­ligt om­kring for­hold der ved­rø­rer mødre og de­res børn. Vi øn­sker fort­sat at væ­re en ud­strakt hånd til ud­sat­te børn og un­ge samt en ak­tiv med­ska­ber af et godt, me­nings­fuldt og ud­vik­len­de liv i Roskil­de,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

En af de mest kon­kre­te æn­drin­ger i den nye stra­te­gi er, at der er fo­re­ta­get et par ju­ste­rin­ger i for­hold til al­ders­grup­per. Fon­dens ind­sat­ser for ud­sat­te børn og un­ge dæk­ker nu al­ders­grup­pen 3-18 år mod tid­li­ge­re 7-14 år, og fo­kus på sår­ba­re mødre og børn, der tid­li­ge­re dæk­ke­de bar­nets al­der fra nul til tre år, dæk­ker nu helt fra mo­de­rens gravi­di­tet og op til bar­nets fyld­te tred­je år.

”Det er vig­tigt for os og er en del af stif­ters vil­je, at pro­jek­ter om­hand­len­de gravi­di­tets­pe­ri­o­den og­så kan få fon­dens støt­te. Her har vi al­le­re­de væ­ret in­vol­ve­ret i to enormt vel­lyk­ke­de ind­sat­ser, ’Usyn­lig sår­bar’ og ’Det før­ste skridt’. Så fremad­ret­tet om­hand­ler vo­res stra­te­gi­ske fo­kus he­le al­der­s­spek­t­ret fra bar­net end­nu ik­ke er født og op til 18 år,” for­kla­rer Mar­tin Høyer-Hansen.

Flere flagskibsprojekter og partnerskaber

I den nu af­slut­te­de stra­te­gi­pe­ri­o­de var der de­fi­ne­ret et for­mål om at etab­le­re egent­li­ge part­ner­ska­ber. Det er iføl­ge Mar­tin Høy­er-Han­sen sket med suc­ces, og der vil frem mod 2030 bli­ve sat yder­li­ge­re tur­bo på dén intention.

”Vi er lyk­ke­des med at etab­le­re en ræk­ke go­de og me­nings­ful­de part­ner­ska­ber de se­ne­ste år, som vi er stol­te af, og som vi vil vi­de­re­ud­vik­le de kom­men­de år. Nog­le part­ner­ska­ber er af­slut­tet i pe­ri­o­den, blandt an­dre ’Men­tor­barn’, mens an­dre er kom­met til, for ek­sem­pel ’Fri Af Mis­brug’ og ’Jo­an­na­hu­set’. Vi vil i den nye stra­te­gi­pe­ri­o­de ud­vik­le fle­re flagskibspro­jek­ter og ind­gå yder­li­ge­re part­ner­ska­ber, for­di vi tror, at det er der­i­gen­nem, vi kan væ­re med til at gø­re den stør­ste for­skel,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

Be­sty­rel­ses­for­man­den un­der­stre­ger, at no­get af det, Lil­je­borg­fon­den har lært de for­løb­ne år, er, at det er gen­nem part­ner­ska­ber, bå­de fond og sam­ar­bejds­or­ga­ni­sa­tio­ner­ne lyk­kes bedst.

”Fra vo­res si­de sker det sam­ti­dig i en klar er­ken­del­se af, at det er ik­ke os, der kan lø­se pro­blem­stil­lin­ger­ne i sam­fun­det, det kan der­i­mod or­ga­ni­sa­tio­ner­ne. Vi kan til­fø­re no­get med vo­res hi­sto­rik og mid­ler – og sam­ti­dig for­di fon­den er pri­vil­e­ge­ret ved at ha­ve fa­mi­lie­kon­to­ret og Lil­je­borg Ak­tie­sel­skab tæt på, som og­så ger­ne stil­ler res­sour­cer til rå­dig­hed for de støt­te­de pro­jek­ter,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

Vil uddele 40 millioner om året

Lil­je­borg­fon­den ud­del­te 14,8 mil­li­o­ner kro­ner i 2021, mens be­lø­bet i 2022 faldt til 8,2 mil­li­o­ner kro­ner. Iføl­ge be­sty­rel­ses­for­man­den end­te ud­de­lin­ger­ne i 2023 på sam­me ni­veau som året før.

Frem mod 2030 er in­ten­tio­nen at op­nå en kraf­tig vækst i uddelingerne.

”Vi for­ven­ter de næ­ste år at kun­ne hæ­ve ud­de­lin­ger­ne til om­kring 20 mil­li­o­ner kro­ner og i kom­bi­na­tion med fle­re flagskibspro­jek­ter hen mod slut­nin­gen af vo­res stra­te­gi­pe­ri­o­de at lig­ge på om­kring 40 mil­li­o­ner kro­ner år­ligt. Så vi kig­ger alt­så ind i en væ­sent­lig for­hø­jel­se af ud­de­lin­ger­ne, hvil­ket og­så er bå­de be­sty­rel­sens og Win­nie Lil­je­borgs di­rek­te øn­ske,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

”Vi vil fort­sat ha­ve fo­kus på, at vo­res ud­de­lin­ger og part­ner­ska­ber kan kom­bi­ne­res med va­ri­ge og go­de fy­si­ske ram­mer for de or­ga­ni­sa­tio­ner og ud­vik­lings­op­ga­ver, vi øn­sker at støt­te. Sær­ligt det, at vi i part­ner­ska­ber har mu­lig­hed for at ska­be fy­si­ske ram­mer, som ska­ber sta­bi­li­tet og va­rig­hed, har stor ef­fekt og gavn for vo­res må­l­grup­per, vi­ser er­fa­rin­ger­ne,” til­fø­jer han.

Vi kig­ger alt­så ind i en væ­sent­lig for­hø­jel­se af ud­de­lin­ger­ne, hvil­ket og­så er bå­de be­sty­rel­sens og Win­nie Lil­je­borgs di­rek­te ønske

Mar­tin Høy­er-Han­sen – Be­sty­rel­ses­for­mand, Liljeborgfonden

Når ud­de­lin­ger­ne for­ven­tes at sti­ge så mar­kant, hæn­ger det iføl­ge Mar­tin Høy­er-Han­sen sam­men med den ge­ne­rel­le ud­vik­ling i øko­no­mi­en og på finansmarkederne.

”Vi er født ind i et usik­kert ren­te­mil­jø og en øko­no­mi i om­ver­de­nen, som gjor­de det svært at ska­be et stort af­kast, og vi har væ­ret igen­nem åre­ne med cor­o­na, krig i Ukrai­ne, ener­gik­ri­se og svin­gen­de ren­ter. Nu er der mu­lig­he­der i det ek­si­ste­ren­de mar­ked for at ska­be et af­kast, som der bør væ­re i en fond af den­ne stør­rel­se,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

- Hvad kom­mer den for­ven­te­de fem­dob­ling af je­res år­li­ge ud­de­lin­ger – set i for­hold til 2022- og 2023-ni­veau­et – til at be­ty­de for fon­dens mu­lig­he­der for at gø­re en forskel?

”Vi har et øn­ske om at gø­re en for­skel, og vi tror på, at vi med stør­re ud­de­lin­ger og det fun­da­ment, vi har skabt nu, samt den stra­te­gi, vi nu ta­ger hul på, i part­ner­ska­ber kan gø­re en mar­kant for­skel in­den for de om­rå­der, vi pri­o­ri­te­rer,” si­ger han.

Sund økonomi

Når man ser på, hvem der hidtil har få­et del i pen­ge­ne fra Lil­je­borg­fon­den, er det en over­sku­e­lig mæng­de af ini­ti­a­ti­ver og or­ga­ni­sa­tio­ner. I 2022 blev de 8,2 mil­li­o­ner ud­del­te kro­ner så­le­des for­delt på kun fi­re mod­ta­ge­re samt to ud­de­lin­ger af julehjælp.

Over halv­de­len af de ud­del­te mid­ler i 2022, godt fem mil­li­o­ner kro­ner, til­faldt én mod­ta­ger, Bør­ne- og Ung­doms­psy­ki­a­trisk Cen­ter i Re­gion Hovedstaden.

- Er in­ten­tio­nen i den kom­men­de stra­te­gi­pe­ri­o­de at bre­de støt­ten ud på fle­re modtagere?

”Ja, der vil kom­me en stør­re kreds af mod­ta­ge­re i takt med, at ud­de­lings­ram­men og ud­de­lings­be­lø­bet vok­ser. Sam­ti­dig om­læg­ger vi fra i år pro­ce­du­ren om­kring an­søg­nin­ger til bå­de mødre/små børn-må­l­grup­pen og pro­jek­ter ved­rø­ren­de børn/unge, så der i ste­det for to år­li­ge tids­punk­ter, hvor man kan sø­ge, nu kan sø­ges året rundt,” op­ly­ser Mar­tin Høyer-Hansen.

Der vil kom­me en stør­re kreds af mod­ta­ge­re i takt med, at ud­de­lings­ram­men og ud­de­lings­be­lø­bet vokser

Mar­tin Høy­er-Han­sen – Be­sty­rel­ses­for­mand, Liljeborgfonden

I for­hold til fon­dens øko­no­mi er den i 2022 og 2021 kom­met ud med over­skud på hen­l­holds­vis 26 og 12,4 mil­li­o­ner kro­ner og en egen­ka­pi­tal på godt en mil­li­ard kro­ner. Den re­visor­ud­dan­ne­de for­mand vil ik­ke si­ge no­get om, hvad det end­nu ik­ke of­fent­lig­gjor­te 2023-regn­skab vi­ser på bund­linj­en, men han un­der­stre­ger dog, at øko­no­mi­en i fon­den ”er sund”.

”De se­ne­ste år har for os, som for de fle­ste an­dre, væ­ret præ­get af stor vo­la­ti­li­tet på fi­nans­mar­ke­der­ne grun­det cor­o­na­epi­de­mi, krig i Ukrai­ne, ener­gik­ri­se og ren­ter­nes ud­vik­ling. Men vi ser hel­dig­vis på bag­kant af de se­ne­re år, at fon­dens egen­ka­pi­tal er for­ble­vet in­takt, sam­ti­dig med at vi har haft mu­lig­hed for at fo­re­ta­ge ud­de­lin­ger. Det er vi til­fred­se med, for det er vig­tigt at hol­de op imod, at det of­te kan ta­ge me­re end seks år at op­byg­ge en stærk di­ver­si­fi­ce­ret in­ve­ste­rings­por­te­føl­je – og vi er al­le­re­de godt på vej,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

- Er der, ud over den nye filan­tro­pi­ske stra­te­gi, og­så ud­ar­bej­det en ny investeringsstrategi?

”Nej, vi fort­sæt­ter med den sam­me stra­te­gi, som er ka­pi­tal­be­va­ren­de, for vi me­ner og­så, at den har stå­et sin prø­ve de se­ne­re år med stor uro på ka­pi­tal­mar­ke­der­ne. Sam­let set har vi ge­ne­re­ret et af­kast, som kan ho­no­re­re lø­ben­de ud­de­lin­ger, sam­ti­dig med, at vi over tid har øget fon­dens for­mue. Men stra­te­gi­en vil selv­føl­ge­lig al­tid bli­ve til­pas­set de nye vil­kår og mu­lig­he­der, som ver­den om­kring til­by­der os,” un­der­stre­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

Formandskab fortsætter

På det or­ga­ni­sa­to­ri­ske plan har fon­den som led i den nye stra­te­gi net­op få­et en di­rek­tør. Dort­he Ploug Han­sen, der er tid­li­ge­re na­tio­nal di­rek­tør i Red Bar­net og i en pe­ri­o­de har væ­ret fonds­chef i Lil­je­borg­fon­den, er trå­dt et skridt op ad rangsti­gen og er ble­vet ud­nævnt til fon­dens før­ste direktør.

”Det vil be­ty­de, at Dort­he og hen­des team frem­over kom­mer til at teg­ne og re­præ­sen­te­re fon­den samt ta­ge over på nog­le op­ga­ver og pro­ces­ser, som tid­li­ge­re har lig­get i be­sty­rel­sen. Ud­næv­nel­sen af en di­rek­tør er en vig­tig og glæ­de­lig ud­vik­ling i for­hold til at pro­fes­sio­na­li­se­re fon­dens ar­bej­de og sik­re, at vi og­så ud­vik­ler vo­res egen or­ga­ni­sa­tion pro­fes­sio­nelt. Vi me­ner, at for at vi bedst kan hjæl­pe an­dre, skal vi og­så ha­ve en so­lid or­ga­ni­sa­tion og fun­da­ment,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

Win­nie Lil­je­borg stif­te­de for seks år si­den Lil­je­borg­fon­den. ”Bå­de i de for­gang­ne og de kom­men­de år vil Win­nie Lil­je­borg sæt­te et per­son­ligt af­tryk i op­byg­nin­gen af fon­den og der­med ska­be den di­rek­te linje til stif­te­ren, som kom­mer til at teg­ne Lil­je­borg­fon­den i ge­ne­ra­tio­ner," si­ger for­mand Mar­tin Høyer-Hansen.

For­man­den selv er på valg i år, mens næst­for­mand Win­nie Lil­je­borg ved fon­dens indstif­tel­se trå­d­te ind i be­sty­rel­sen for en pe­ri­o­de på 25 år. Iføl­ge Mar­tin Høy­er-Han­sen er der lagt op til, at han ta­ger fi­re år me­re som formand.

”Jeg kan med glæ­de si­ge, at Win­nie Lil­je­borg og jeg er klar til at fort­sæt­te for­mand­ska­bet i fi­re år me­re. Om der sker æn­drin­ger i øv­rigt i be­sty­rel­sens sam­men­sæt­ning, af­kla­res på fon­dens års­mø­de i maj,” si­ger Mar­tin Høyer-Hansen.

Og så slut­ter vi el­lers dér, hvor vi star­te­de – nem­lig med Win­nie Lil­je­borg og hen­des be­tyd­ning for fon­den. Iføl­ge Mar­tin Høy­er-Han­sen er det ”sær­ligt” at ha­ve en stif­ter med om bor­det i op­byg­nin­gen af en fond, når de mest cen­tra­le be­slut­nin­ger træf­fes, og fon­den ud­vik­les i al­le an­dre sammenhænge.

”Bå­de i de for­gang­ne og de kom­men­de år vil Win­nie Lil­je­borg sæt­te et per­son­ligt af­tryk i op­byg­nin­gen af fon­den og der­med ska­be den di­rek­te linje til stif­te­ren, som kom­mer til at teg­ne Lil­je­borg­fon­den i ge­ne­ra­tio­ner ef­ter. Det er unikt og en me­get me­nings­fuld må­de at op­byg­ge fon­den på for os, der er in­vol­ve­ret,” fast­slår Mar­tin Høyer-Hansen.

Vil du læse artiklen?

Med et abon­ne­ment får du fuld ad­gang til fun​dats​.dk.

Det ko­ster at pro­du­ce­re uaf­hæn­gig og dyb­de­bo­ren­de jour­na­li­stisk. Læs me­re om Fun­dats og se pri­ser­ne for at abon­ne­re her.

Abon­nér

Allerede abonnent? Log ind her:

Annoncespot_img

Skribent

Michael Monty
Michael Monty
Journalist

Læs mere om

Kategorier:

Tags:

Læs også

Forsiden lige nu

Kommunikation

Serie: Gode Ramme for Gode Donationer